Det shoppas allt mer på nätet

”Förra året såldes det mat på nätet för mellan 1,5 och 2 miljarder kronor. Det är en ökning med cirka 40 procent jämfört med året innan. 13 procent av svenskarna har köpt matvaror på nätet och 20 procent planerar att göra det. Det visar en undersökning som Svensk Distanshandel har gjort.”

Att shoppingen av mat har ökat på nätet är det nog ingen som har missat. En stor bidragande faktor till denna ökning är såklart att bland annat både Coop och Ica idag har öppnat webbaserade livsmedelsbutiker. Här kan ni enkelt klicka hem både färska och torra råvaror, hygienartiklar, rengöringsmedel, godis, värktabletter och allt annat ni kan tänkas behöva till hushållet.

I samma veva som internetshoppingen började blomstra började även matkasse-företagen poppa upp ett efter ett. Idag finns det så många aktörer inom matkasse-branschen att det varken är lätt att välja eller att hålla reda på alla. Sätter man sig in i det och kollar vad de olika matkasse-leverantörerna erbjuder så finns det dock något för alla, oavsett om man är vegetarian, glutenallergiker, laktosintolerant eller föredrar ekologiska råvaror.

Förutom mat shoppas det idag mycket annat på nätet. I princip allt från kläder till möbler eller bilar och kontorsprylar köpes idag nästan hellre online än i butikerna. www.axonprofil.se är en sådan där sida som har allt. Åtminstone när det gäller profilprodukter till företag. Här hittar man allt från paraplyer och pennor till USB-minnen och nyckelband som man kan trycka upp företagets logga på. Nelly.se är för många det självklara valet när det gäller shopping av kläder, skor, accessoarer etcetera. Oavsett vad du behöver eller är på jakt efter så finns det garanterat ett par knapptryck bort.