Tidningsreklamen backar för nätannonsering

Nu är det andra tider – digitala tider! Detta gör att nu äntligen så har nätannonserna gått om tidningsannonserna och vilken framtid papperstidningen får är även det en spännande fråga.

196465-laptopVi har tidigare skrivit om anledningarna till att man ska välja att annonsera online, och nu går det även att läsa i Dn att nätannonser är större än tidningsannonser. De intäkter som ökar mest är de som kommer från videoannonsering samt bannerannonser. Tv-annonserna ligger fortfarande före men vad man kan se är att det nu bara är en tidsfråga innan även dessa annonser för det linjära tittandet ska duka under.

Google dominerar

Vad man ska tänka på när man vill synas online samt då tjäna stora pengar, är att man ska vara god vän med Google och göra allt för att synas i det organiska söket samt i de köpta utrymmena där man betalar per klick. Något som även ökar otroligt mycket är affiliatemarknadsföring. Synen på Google är något som ständigt förändras då de bara blir större och större, nu äger dom även videotjänstern Youtube där man även kan synas med videoreklam innan olika klick och öka sin synlighet. Att google även blivit ett accepterat verb säger bara det en hel del, och vill du se en rolig bild om Google och hur det är att vara sökmotor så klicka på videon.

När det kommer till onlinemarknadsföring så finns det otroligt många fördelar och då vi fortfarande är inne i en guldålder är det viktigt att vi tar alla chanser vi kan få för att krama utså mycket som möjligt av vårt företag.