Vettiga anledningar till nätannonsering

Idag lever vi i en digitaliserad värld där Internet är vårt främsta arbetssätt. Via Internet kan man idag göra saker man förr trodde skulle vara omöjligt. Bara en sådan sak att man kan skicka virtuella brev till varandra, som på mindre än en sekund kan nå mottagaren. Inget vanligt brev i världen kan slå en sådan sak! Men det finns också andra saker där Internet regerar, såsom Internetbanker och liveuppdateringar av allt möjligt, men framförallt är Internet världsetta i att vara världens uppslagsverk som dygnet och året runt håller öppet.

Frågan är då varför bland annat reklambranschen envist fortsätter att trycka upp sina annonser och sedan skickar ut dem till alla hushåll och tidningar när webbannonsering finns! Förvisso läser folk annonserna, men sedan åker de i soptunnan. Därmed har de blivit helt trycka i onödan och därmed har man utnyttjat miljön på helt fel sätt. Det finns därför en del saker man bör ta hänsyn till med anledning av att spara på miljön med att inte trycka upp annonser utan att istället webbpublicera dem.

•    Man slipper dyra kostnader för att trycka upp annonserna.
•    Man slipper få kostnader för slängda annonser.
•    Man når ut med sitt budskap fortare (genom vidareläkning på Facebook, Twitter etc.)
•    Man hittar sin målgrupp snabbare.
•    Man kan snabbare uppdatera sig via sin egen hemsida under annonseringen.

På hansandersson.se kan du läsa mer om hur man återvinner och läsa mer om hur man ska tänka på för att få en så bra miljö som möjligt.